Sunday, February 14, 2010

新年+情人节 快乐?

今年可说蛮特别的,
因为大年初一和情人节是同一天,
对有些人来说可能是个方便,
因为庆祝后可以带回家拜年,
当做见家长,

但对我来说呢?
两个节日对我来说都不怎么了,
首先是大年初一,
连续庆祝了20年都蛮热闹的,
直到去年停了一年,
今年的新年却跟去年一样,
都不怎么热闹了,
而且今年还加了一种感觉,
那就是孤独,
一个人呆在家过着大年初一,

怀念那20年的热闹,
怀念与她赌博的时候,
怀念她为我准备的年糕,
怀念她和蔼可亲的笑容,
怀念她的一些拿手小菜,
真的很多东西值得怀念,
可是我明白,
怀念的当时需要学会接受。。。

情人节吗?
也是一个对我没什么意义的节日吧,
22年的情人节都过的一摸一样,
就是一个人,
没收过任何的礼物,
没送过任何的礼物,
没什么特别的回忆。。。

特别的2010年,
把这两个节日都摆在一起,
让我觉得真的很无奈,
从没试过大年初一可以睡到1点多才醒,
从没试过大年初一没跟父母说【恭喜发财】,
从没试过大年初一回一个人在家,
从没试过情人节约不到单身的朋友。。。

不过,这都是我自己的遭遇吧,
无论如何我还是会祝大家
新年快乐,
满是如意,
当然少不了,
情人节快乐。。。

2 comments:

Priscillia said...

Oiikkk.. talk until so sad like that. I wish i can stay at home on the first day of new year, but i can't... But i think because of this, it lets me treasure more than before the time i spend with family.
Valentine's day, no big deal. I'd never passed with anyone before. So...don't so sad, you are not the only one...=P
Don't so emo la... hah...life is wonderful!!!

Ann Lee said...

Zh, Valentine day is never happen to me for 22 years too. Same faith, same problem too.. CNY, no feel at all too, just like normal day, but the different is only we can get ang pau..